Week 2 | Vegan Challenge

Hi all! Zoals jullie vorige week al konden lezen ben ik begonnen met de Vegan Challenge. Week 2 is inmiddels ook al voorbij én natuurlijk ben ik de eerste 2 dagen vergeten om een foto te maken van het avondeten. Ontzettend handig weer! Ik ga het ook iets anders aanpakken: ik zal alleen het avondeten delen en de overige dingen die ik nog ben tegen gekomen en mij goed óf minder goed zijn bevallen. Wat betreft ontbijt en lunch is het namelijk een beetje hetzelfde.

Zaterdag 8 april

Vorige week vertelde ik al dat ik niet zo’n fan was van de Sojayoghurt van Aldi en dat ik die van Alpro écht al stukke beter vindt. Heel veel vegetarische recepten kan je namelijk vervangen met het een of het ander en vandaag besloot ik om de Griekse yoghurt van de zelfgemaakte muntyoghurt te vervangen met Alpro sojayoghurt. Hier merk ik eigenlijk bijna geen verschil in. En dat is fijn want ik kan gewoon weer lekker mijn zelfgemaakte Chili sin carne met muntyoghurt maken!

Zondag 9 april

Kikkererwten burgers komen al geregeld voorbij op het menu met als garnering sla, tomaat, komkommer, augurk, ui, ketchup/curry en mayonaise. Deze keer echter zonder mayonaise maar met vegan mayonaise van BioBandits. Ik meen dat Remia ook een vegan variant heeft ‘Mayolijn’. Deze heb ik nog niet uitgeprobeerd. De smaak van BioBandits mayonaise is oké, ik was niet echt blown away. Gelukkig zijn er nog genoeg alternatieven om uit te proberen!

Maandag 10 april

Volkoren spaghetti met spaghettisaus (alleen ipv gehakt of vegan gehakt rode linzen gebruikt). Op het begin was het even wennen, maar zodra de smaak goed was ingetrokken in de volkoren spaghetti was het erg lekker! Ik probeer ook steeds meer volkorenpasta te nemen ipv de ‘gewone pasta’s’.

Dinsdag 11 april

Fusilli pasta met zelfgemaakte vegan pesto en venkel. Het recept is oorspronkelijk van HelloFresh en ook super lekker. Alleen eet ik natuurlijk geen pesto meer met parmezaanse kaas en geen parmezaanse kaas.

De pesto was vrij simpel, een basilicum plantje, 1 avocado, zout, peper, wat pijnboompitjes, citroensap, olijfolie en edelgistvlokken.

Edelgistvlokken kan je voor een goede prijs kopen bij Holland & Barrett (ofwel de Tuinen).

Voor de parmezaanse kaas mix je wat rauwe en pure cashewnoten met edelgistvlokken en evt. wat zout en voila! Het smaakte weer heerlijk!

Woensdag 12 april

De groene meisjes doen het goed bij ons in de keuken! De verse pizza met vegan pesto was echt heerlijk! De deeg maak ik altijd zelf en voor de pesto had ik nog een avocado toegevoegd omdat ik het anders te weinig vond – maar het smaakte echt top. Hier hebben wij twee dagen van gegeten.

Donderdag 13 april

De vegan pesto pizza!

Vrijdag 14 april

Courgettesoep.

Smoothies

Ik probeer meer (groene) smoothies te maken naast het fruit en de groenten die ik al dagelijks eet. Dit probeer ik te verspreiden over een hele week, om de kosten zo minimaal te houden. De AH Doosjevol fruitvarianten en de Smoothiemix varianten helpen hier enorm bij. Want stel er staat dat ik 3 mango’s nodig heb voor 1 smoothie, dan loopt de prijs natuurlijk al aardig op. En meestal is een half doosje diepvriesfruit al genoeg. Ik was deze week voor 7 dagen €8,- aan smoothies kwijt (exclusief het plantaardige zuivel).

De smoothies die ik deze week een aantal keer heb gemaakt:

♥ 1 banaan, wat stukjes ananas, 1 tl chiazaad, verse munt, verse koriander en een beetje melk
♥ 2 handvol cavolo nero, half doosje mango diepvriesfruit, 1 tl chiazaad en een beetje melk
♥ AH Smoothiemix basis voor een smoothie banaan, ananas, mango, banaan en basilicum met wat melk
✗ 2 handvol cavolo nero, sap van 1 sinaasappel en wat water (deze was echt niet lekker)

Conclusie

Ik heb weer weinig foto’s gemaakt. Sterker nog: ik heb één foto gemaakt. Elke keer als het eten voor mij staat dan eet ik er altijd vrijwel direct van waardoor ik het weer vergeet, haha. Ik ga mijn best doen – want het oog wil ook wat én de recepten zijn gewoon ook erg lekker.

Wat betreft het eten ging het weer erg goed. Er is geen moment geweest dat ik zin had in een gesmolten kaas oid. Het vervangen van vegetarische recepten gaat ook vrij gemakkelijk, denk hierbij aan de parmezaanse kaas en de pesto.

Tot nu is het zelfs zo goed gegaan dat ik niet eens verlang naar chocolaatje, yay! Dit ga ik wel volhouden zo. (;

Liefs, Shiralee

♥ Volg mij ook op  BloglovinInstagramFacebook | YouTube

1 Comment

  • Reply Manon 16 april 2017 at 12:45

    Ik zie best wel veel lekkere vegan recepten voorbij komen. Leuk dat er dan nog zoveel variatie is .

  • Leave a Reply